Personal Videos

LAST WEEK • (of eigenlijk de week ervoor) RHODOS!

21 augustus 2016

Inmiddels ben ik alweer een weekje terug uit Rhodos, maar ik vond het super leuk om nog even terug te blikken met de videobeelden en foto’s. Alhoewel ik eigenlijk de hele week bijna alleen maar aan het zwembad heb gelegen, heb ik toch wat sfeer vast kunnen leggen. Op YouTube deelde ik dat in een videootje, maar voor hier wilde ik ook wat foto’s laten zien.

We gingen natuurlijk met het vliegtuig naar Rhodos. Even een mini review van de TUI-reis, want daarmee hadden we geboekt: het was allemaal prima verzorgd, fijne informatie vooraf op internet en goede snelle service van het vliegveld met de bus naar het resort. Ik weet niet of ik zelf echt een all-inclusive mens ben (dat zal ik zo nog even uitleggen), maar het was eigenlijk precies waar we naar op zoek waren: een zorgeloze vakantie waarbij we zelf niets hoefden te regelen of ondernemen. Ik had nog nooit met een reisorganisatie een vakantie geboekt en dat was dus wel een succes.

Aangekomen bij het resort kregen we een roos en een glas champagne. Dat was leuk en voelde gelijk luxe aan. En ook heel fijn: ze hadden een deel van het buffet opengehouden, zodat we nog konden eten. Normaal sloot dat om 9 uur ’s avonds, maar wij kwamen pas rond 1 uur ’s nachts aan en waren lang onderweg geweest. Fijn!

We zaten in het Rhodos Horizon Resort. Veel van mijn dagen zagen er zo uit. Ik heb zo’n vakantie nog nooit gehad, zo eentje waarbij je zo goed als niks doet. Het was wel echt ultiem ontspannend. Aan het zwembad of het strand liggen en af en toe een koud drankje halen. Dan weer even het water in springen (dat erg koud was, dus mega verfrissend) en weer gaan liggen. Op afgelopen vakanties ondernam ik vaak veel meer.

Het resort lag eigenlijk zo goed als aan het strand. Je moest een tunneltje door en dan was je er. Doordat het aan onze kant van het eiland best wel hard waaide, de hele dag door, was de zee een beetje wild. Ook lagen er kiezels in plaats van zand. Daardoor was het niet de meest ideale zee om in te zwemmen, maar ik heb er hoe dan ook van genoten. Ik ben er slechts een keertje in geweest, maar dat komt ook meer, omdat ik altijd een beetje huiverig ben voor het zoute water en mijn contactlenzen. Ik heb uiteraard wel mijn duikbril gebruikt, maar ik heb in totaal 0 vissen gezien. Haha! Maar helemaal niet erg hoor, ik vind de zee over het algemeen sowieso leuker om naar te kijken dan om er echt in te liggen. Ik word er wel altijd ultiem ontspannen van, van het geluid van de golven.

Met de leukste van de wereld.

Na een paar dagen zag ik opeens sproetjes opduiken op m’n gezicht! Dat maak ik dus echt bijna nooit mee, tenzij ik écht veel zon op mijn gezicht heb (ik had het bijvoorbeeld ook na Robinson). Nu gebeurde het ook en ik vind dat super leuk. Ik vind sproeten echt tof.

Er was opeens een hondje in het resort en daar heb ik natuurlijk uitgebreid mee geknuffeld. In de avond zag ik hem voor de ingang zitten met wat mensen van het hotel erbij, om ervoor te zorgen dat hij niet weer naar binnen liep. Ze vertelden me dat hij al drie dagen rond het hotel hing. Zo gek, want hij had namelijk wel een ijzeren halsbandje om. Hij was dus wellicht weggelopen, verdwaald of gedumpt. De dag erna heb ik hem niet meer gezien, dus ik hoop vurig dat de eigenaar hem heeft gevonden. Ze hadden hem wel gefotografeerd en op Facebook gezet. Ondanks zijn vieze vacht (door het zand van het strand, denk ik) zag hij er ook helemaal niet uit als een zwerfhondje.

Ik heb daar trouwens wel echt de grootste moeite mee, met die zwerfdieren in landen als Griekenland. In Turkije zie je dat ook veel, al weet ik wel dat ze ook bezig zijn met asielen en het steriliseren van straatdieren. Ook zag ik bijvoorbeeld in Rhodos-stad dat er op een plek waar veel zwerfkatten zaten bakjes vol kattenbrokjes stonden, dus er zijn wel mensen die zich erom bekommeren. Toch maakt het me altijd enorm verdrietig. De machteloosheid vooral, want al zou ik besloten op een dag een zwerfhondje of kat mee naar huis te nemen, dan zijn er nog ontzettend veel andere dieren die op straat leven. Ik hoop wel op een bepaald punt (als ik de ruimte en tijd heb) een heleboel dieren te adopteren die anders een minder goed lot tegemoet gaan. En tot die tijd probeer ik te helpen waar kan, zoals knuffelen en ze eten/water geven.

We zijn twee dagen het centrum in geweest. Op de eerste dag hadden we het leukste gedeelte eigenlijk nog niet gevonden, maar kwamen we wel al langs dit marktje. Ik weet dat je waarschijnlijk overal dezelfde spulletjes hebt en dat het allemaal toeristisch spul is, maar toch heb ik altijd een grote zwak voor marktjes als deze. Vooral als de mensen bij de kraampjes niet te opdringerig zijn, wat hier gelukkig ook niet het geval was. Ik wilde eigenlijk nog wat toffe armbandjes kopen, maar dat ben ik uiteindelijk helemaal vergeten. Ik heb wel wat schaaltjes gekocht voor mijn moeder, omdat ze die zo leuk vindt.

Ik hou echt van kleine, subtiele street-art als dit oog op de boom. Zo cool.

Even poseren voor het kasteel. Deze oude binnenstad van Rhodos is echt top om doorheen te slenteren, maar dat hadden we de eerste dag dus nog niet echt door. Het was ongelofelijk warm en we zijn vrij snel weer terug gegaan naar het resort om verkoeling te zoeken. Gelukkig zijn we aan het einde van de week nog een keertje gegaan.

Ik heb echt vurig geprobeerd om op een verantwoorde manier bruin te worden (heel veel insmeren, niet te lang achter elkaar in de zon) en het is aardig gelukt, hoewel je waarschijnlijk nog steeds niet ziet dat ik op vakantie ben geweest. Ik heb eigenlijk helemaal niet zo’n moeite met mijn ultra blanke huid, maar op vakantie word ik er wel altijd enorm mee geconfronteerd als ik anderen binnen no time enorm bruin zie worden. Dan wil ik het ook!

Hoi!

We hadden drie keer per dag een buffet en ook drie keer per dag verschillende desserts. Je kunt er dus vanuit gaan dat ik ook drie keer per dag vrijwel alles heb geproefd. YUM. Niet alles was echt mijn smaak trouwens, maar af en toe zaten er pareltjes tussen: zoals deze bonbons.

Ik had voor de vakantie een heleboel nieuwe kleren aangeschaft, want toen ik in mijn kledingkast keek kwam ik tot de conclusie dat ik bizar weinig écht luchtige kledingstukken had. Ik draag meestal toch jeans en een shirt, maar dat was veel te warm voor op Rhodos. Het was elke dag rond de 31 graden, met een gevoelstemperatuur van 40 graden. Gelukkig ging dat wel weer ietsje naar beneden, doordat we een lekker windje hadden aan onze kant, maar het was alsnog heet. Dit was een van de broeken die ik kocht (bij Boohoo). Het is een culotte, hij is super luchtig en ik ben gek op de print. LOVE IT. Volgens mij is hij nu wel uitverkocht, maar wellicht komt hij weer terug.

Gratis drankjes tot 11 uur ’s avonds betekende ook gratis alcohol! Nu ben ik niet zo’n zuipschuit, maar er waren wel een paar hele lekkere cocktails. Deze maakten ze met wodka, peach schnapps, blauwe siroop en ananassap en hij was fantastisch.

Deze foto is helaas onscherp, maar KIJK HOE COOL! Ze maakten echt kunstwerkjes van fruit en groenten bij het buffet. Dit is dus een watermeloen waar bloemen en dolfijnen uitgesneden zijn.

En hier nog meer moois! Heel cool om te zien.

Op de laatste dag heb ik even voor reisleider gespeeld en Tripadvisor uitgepluist. Dat doe ik normaal altijd, want ik vind het super belangrijk om de leukste plekjes te vinden in een onbekende stad. Hoe weet je anders ooit waar je moet zoeken? De eerste stop was bij een fantastische ijssalon waar we héél lekker ijs hebben gegeten. Ze hadden er ook wafels en crèpes. Het heette Ice Art Gelataria, zeker een aanrader.

Daarna zijn we ook nog even het bruisende centrum van de oude stad ingegaan en dat was super leuk. Wederom: een heleboel toeristische troep, maar er waren veel verschillende mensen om naar te kijken en ik ben ook dol op de stijl van de gebouwen. Het heeft iets romantisch, die kleine straatjes met ongelijke tegels en winkeltjes vol willekeurige spulletjes.

Ik had weer een plekje uitgezocht om wat te gaan drinken en dat was Socratous Garden. Wederom ONWIJS leuk, want je zit middenin de stad in een hele grote, rustgevende tuin. De bediening is vet lief en het drinken was ook top. Je kunt er ook wat simpele dingen eten, maar dat hebben wij niet gedaan. Dit is wel echt een aanrader als je niet op een druk terras wilt zitten. We hadden zon én schaduw en een licht briesje.

We waren ook nog in een hele leuke winkel waarvan ik de naam niet heb onthouden. Ze hadden er geweldige spullen, maar helaas wel heel prijzig allemaal. Wat ik overigens helemaal snap, want het zag er prachtig en luxe uit allemaal. Dit soort potten vind ik fantastisch. Ik weet niet zeker of ze écht oud zijn, of dat ze oud zijn gemaakt, maar hoe dan ook staan ze heel cool.

Hier werd ik ook verliefd op. Een schaakbord in de vorm van een arena met allemaal hele coole pionnen. Tenminste, ik ga er vanuit dat het een schaakbord is. Ik weet niet hoe dat dan praktisch in elkaar zit, omdat er een gat in het midden zit, maar gezien de pionnen en het feit dat het tussen andere schaakborden stond leek me dat de meest logische verklaring. Prijskaartje: 400 euro. Beetje teveel voor iemand die geen schaak speelt.

Er waren super veel goede plekken om te poseren, waardoor ik duizend foto’s voor op Instagram had. De playsuit is van Boohoo.

De laatste stop van die dag, het restaurant Island Lipsi. Een hele goede keuze, want de bediening was super lief. Met name een van de mannen was heel spraakzaam en gezellig. Vanaf het straatje lijkt het eigenlijk weer zo’n zelfde toeristische plek waar ze je naar binnen lokken, maar ik had op internet hele goede dingen gelezen. Het eten was heerlijk en er hing een goede sfeer. Super fijn!

Die avond namen we afscheid van Rhodos. Ik vond het een mega fijne vakantie en de binnenstad van Rhodos was leuk, maar het is niet een plek waar ik per se naar terug zou gaan. Daarvoor is er nog veel te veel anders leuks te ontdekken op de wereld. Ook vond ik het all inclusive concept voor deze week fantastisch, door de zorgeloze toestand, maar ook dat zou ik niet zo snel opnieuw doen. Na zo’n vijf dagen raakte ik de buffet-sfeer wel een beetje zat en hunkerde ik toch wel naar een maaltijd die met iets meer liefde was klaargemaakt. Ook was een weekje niks-doen wel genoeg voor iemand als ik, die moeilijk stil kan zitten. Ik ben wel super blij dat ik het nu heb meegemaakt, omdat ik het dan weet voor de volgende keer en het toch ultiem ontspannen was.

En dat was de week Rhodos in foto’s! Ik heb ook nog een video gemaakt, met vooral sfeer en wat praatstukjes over de hotelkamer en mijn vakantie essentials. Veel plezier en fijne zondag!

Dit vind je vast ook wel leuk

30 reacties

• Antwoorden Charlotte 27 augustus 2016 om 00:22

Super leuk, ik ben gisteren teruggekomen van 2 weken Rhodos! Wij zaten in Faliraki, maar zijn o.a. ook naar Rhodos-Stad gegaan. Ik herken veel plekken, zoals dat oog op die boom en we zijn ook bij diezelfde ijssalon wezen eten, ze hadden daar zo’n leuke vintage/hipsterstijl. Het ijs was erg lekker en ze deden niet te zuinig met opscheppen :) Leuk om jouw ervaringen en mooie foto’s te zien!

• Antwoorden Femke 25 augustus 2016 om 20:06

Het lijkt me zo leuk om ook een keer naar Rhodos te gaan!

• Antwoorden Sabine 25 augustus 2016 om 10:04

Wat leuk dat je op vakantie bent geweest !
    Ik zou het super gaaf vinden als jij me blog leest en reageert !!
    sabine

• Antwoorden Vera 23 augustus 2016 om 16:14

Ik krijg zo’n heimwee he als ik deze foto’s zie, fijn om te lezen dat je een heerlijke vakantie hebt gehad. Ik wil zeker terug, ben er vorig jaar geweest en ik herkende zoveel plekken :)

• Antwoorden Eva 23 augustus 2016 om 15:28

Hoi Teske, leuke foto’s van Rhodos! Ziet er heel mooi uit! Ik zou ook eens naar Griekenland willen :). Ik heb een vraagje: zou je misschien nog eens een update willen doen over dierproefvrije make-up? Ik zou ook graag volledig overschakelen, maar weet niet goed hoe je daaraan begint en welke merken er echt dierproefvrij zijn… Groetjes! xxx

• Antwoorden Marleen 23 augustus 2016 om 09:35

Fijn dat je zo genoten hebt en goed hebt kunnen ontspannen! Je ziet het ook aan je. Het is een mooie video geworden!

• Antwoorden Tess 23 augustus 2016 om 01:07

Super leuk weer om te zien :) En ohh die moter…(toch?) Gaaf!
    Fijne week iedereen!

• Antwoorden Sophie 22 augustus 2016 om 21:37

Die laatste foto is mooi. Ondanks het cliché dat bestaat omtrent rode hemels en zonnen die zich langzaam achter open water laten zakken, is het universele gevoel ‘stoïcijnse kalmte’ en ‘god, gewoon de liefde’ dat over de foto ligt (en tevens in de lucht hangt wanneer je op te grote slippers over de warme avondboulevard wandelt) sterk aanwezig. Lekker genieten, man! <3 Lov it. Mooie bloemetjesbroek trouwens! Welkom terug in Amsterdam!

• Antwoorden Lotte 22 augustus 2016 om 17:23

oh deze vlog is zo leuk en echt supermooie fotos!

• Antwoorden Sofie 22 augustus 2016 om 14:15

Haha dit is best herkenbaar! De dessertjes, het beu worden van een buffet, absolute ontspanning als gevolg van het ruisen van de zee, de struggles van een blanke huid.. Iemand met een blankere huid dan ik kom ik echt zelden tegen. En net zoals jij heb ik daar echt geen problemen mee, ik ben mijn witte kleurtje meer en meer gaan omarmen en zelfs mooi gaan vinden. Maar inderdaad ik begrijp wat je bedoelt dat het met al die zongebruinde huidjes op een bepaalde manier confronterend is. Ik heb het overigens ook altijd zooo lastig met straatdieren, liefst nam ik ze allemaal mee naar huis.. Binnenkort verhuizen we en dan kan ik eindelijk een tweetal diertjes uit het asiel halen, zo veel zin in :)

• Antwoorden Samantha K. 22 augustus 2016 om 10:06

Trouwens hoe krijg je een foto bij je reactie? Lijkt me leuk!

• Antwoorden Teske 22 augustus 2016 om 12:07

Moet je instellen via gravatar.com :) Kan je koppelen met je emailadres!

• Antwoorden Samantha K. 22 augustus 2016 om 10:05

Ik wil zo graag op vakantie! Maar gekukkig ga ik wel naar pretparken en weekendjes uit.
    Trouwens die printjes op je kledij zijn echt mooi. Ik hou echt van cultuur en weekendje naar Griekenland of ItaliË lijkt me echt geweldig. Ik woon in BelgiË en er is een stad waar je echt naartoe moet. Dat is Brugge, brugge is de kleine versie van VenitiË. Heel prachtig cultuur maar dan niet zo ver. Maar de ijsjes zijn best wel duur ;)
    Toedeloe
    Samantha K.

• Antwoorden Ilse 22 augustus 2016 om 07:53

Zalige week! Dat oog op die boom vind ik ook heel mooi.

• Antwoorden Susan 22 augustus 2016 om 07:28

Heel tof! Ziet er uit als een geweldige stad :) Gelukkig heb je genoten!

• Antwoorden Elise 21 augustus 2016 om 22:53

Hai hai!
    Ik vind dat je geweldige sandalen aan hebt! Nu weet ik dat je best wel lastige voeten hebt (ik ook), dus ik ben erg benieuwd waar je ze vandaan hebt gehaald! Ik loop me al de hele zomer rot te zoeken naar leuke sandalen, maar niks zit goed, ze geven nooit genoeg steun jammer genoeg. Fijn dat je het zo leuk gehad hebt op vakantie!

xx

• Antwoorden Teske 22 augustus 2016 om 12:07

Hi Elise, mijn sandalen zijn van Timberlands :) Ik moet wel zeggen dat ik minder last heb van mijn voeten sinds ik meer ben gaan sporten, dus wellicht zijn ze alsnog te slap voor jou, maar er zit wel een hele fijne zool in!

• Antwoorden Elise 23 augustus 2016 om 01:09

Wat fijn om te horen! Misschien moet ik dat ook maar eens uitproberen haha. Zijn de witte en de bruine sandalen beide van Timberland? Ik hoop dat ze goed genoeg zijn, een goede zool doet al wonderen. Ik ga ze even checken, dankje!

• Antwoorden Linda 21 augustus 2016 om 19:44

Wat leuk om te zien dat je onze tas gebruikt!
    En wat een heerlijke vlog, wij gingen vroeger altijd naar Griekenland dus leuk om dit te zien.
    Nog 2 weken geduld, dan kan ik eindelijk ook op vakantie.

• Antwoorden Nicky 21 augustus 2016 om 19:00

Dat van schrik hebben met lenzen in zout water heb ik al vaker gehoord en vind ik zo gek! Ik windsurf zelf altijd met lenzen op open zee en ben nog nooit een lens verloren met een stevige crash, zelfs niet dat’ie verschoven is. Op zoet watermeren, als het zwaar regent tijdens het surfen of als ik in een zwembad zit, kan ik niet 1 keer kopje onder gaan zonder op zijn minst een verschoven lens. Heb je daar dan al eens last van gehad of denk je gewoon dat je ze sneller zal verliezen? Rhodos ziet er super uit! Toen ik las dat je daar was, bedacht ik me wel gelijk dat het stevig zou waaien, het is namelijk een erg populaire bestemming onder windsurfers :)

• Antwoorden Teske 22 augustus 2016 om 12:08

Ik ben mijn lenzen nog nooit verloren, maar ik ben vooral bang dat ze beschadigen door het zoute water. En bovendien vind ik dat geprik van het zout in mijn ogen ook verschrikkelijk. Daar zal het meer mee te maken hebben :)

• Antwoorden Nicky 23 augustus 2016 om 21:44

Dat kan ik wel begrijpen. Ik kan uit ervaring spreken dat het zoals epileren is, als je het vaak genoeg doet merk je er weinig meer van :) beschadigingen heb ik echter nog nooit gehad! Ik draag altijd maandlenzen, ik weet niet of er verschil is in het soort lenzen ivm beschadigingen…

• Antwoorden Mike 21 augustus 2016 om 18:57

ahhhh zo leuk jullie samen! heb die van jou en mert en samen + geberte als screensaver ? hopelijk is dat niet weird hahaha ??

• Antwoorden Iris 21 augustus 2016 om 18:37

Rhosos lijkt me echt een mooi plekje. Ik weet niet of ik ook voor all inclusive zou gaan, maar het idee dat je zelf weinig hoeft na te denken klinkt ook niet verkeerd. Verstand op nul en lekker relaxen.

• Antwoorden Evelyne 21 augustus 2016 om 17:26

Leuke foto’s! Die watermeloen is prachtig! Net zoals bij de Chinees ;)

• Antwoorden Ivory Wanderer 21 augustus 2016 om 16:37

Jammer dat je ziek was tijdens je vakantie! Aan de foto’s te zien heb je toch nog lekker kunnen genieten :D

• Antwoorden Michelle 21 augustus 2016 om 16:27

Heyy teske leuke blog/video! Wist je dat heel veel mensen ziek worden op/na vakantie omdat ze dan eindelijk tot rust komen? En dan heb je meer kans om ziek te worden. Ik snap ook niet helemaal hoe dat werkt, maar misschien is het dat wel geweest, dat je stress weg was en dan is ziek zijn een soort reactie daarop!

• Antwoorden Elise 21 augustus 2016 om 16:18

Oh ik dacht dat ik onder rhodos reageerde oepsie

• Antwoorden Elise 21 augustus 2016 om 16:17

Heeey teske nou is deze video ook bedoeld als weekvlog of komter nog een weekvlog van afgelopen week love you heeeel veeel ❤❤❤❤

• Antwoorden Teske 21 augustus 2016 om 16:57

Hee Elise, volgende week komt een extra lange weekvlog van de afgelopen twee weken :)